Kакво е HD Глас (High-Definition) |
||
Kакво е HD Глас (High-Definition)? HD е съкращение, което най-общо описва подобряването в яснотата, в разбираемостта, и дори в изпълнението при предаването на звука. Телевизионната индустрия свърши чудесна работа като даде достатъчно информация на потребителите, че тези две букви (HD) действително си струват парите, които дават за модернизиране на старите си продукти и за да получат най-новите. Сега дойде ред и на телефонията да получи малко от това подобрение - HD гласа идва, за някои той вече е тук, но какво означава това по отношение на технологията и ползите за всички нас? Да започнем с някои основи на технологията. Това, което чувате, когато разговаряте с някой лице в лице е много различно от това, което чувате при разговор по телефона. Директен разговор лице в лице дава пълното богатство на гласа, ще чуете всеки звук толкова добре, колкото може и трябва да звучи. Звука ще е лесен за разбиране, особено когато имаме в допълнение и езика на тялото. Сега нека поставим телефонна система между двама човека. По-голямата част от нюансите, от фините интонации на човешкия глас, на тоналните вариации са изгубени, и никога не ще могат да ги чуят отново. Не е ли чудно, че всеки, който използва телефона интензивно, научава фонетичната азбука много бързо. Пълният набор от честоти, които човешки глас покрива се простира от 1 до 22.000 Hz. При използването на стандартни телефони този диапазон се свива от 300 до 3400Hz. Огромен спад в размера на наличната информация. Да, като цяло се разбира това което някой казва, но и най-лекия фонов шум, разсейване или намеса в разговора означава да започнем да губим важна информация, дължаща се на бедната разбираемост. Предаването на глас по интернет протокол (VoIP) съществува вече известно време, като основния фокус на тази технология беше спестяване на разходи за предприятията. Сега вече фирмите се обръщат към VoIP и заради допълнителното предимство, което им дава - възможността за телефонни разговори в HD. Това се дължи на технологичния напредък, който удвои броя на честотите на разположение за разговор в сравнение със стандартната телефония - вече са на разположение от 150 до 6800Hz . Или в цифри:диапазон на Широкочестотно аудио - от 150 Hz, до 7 KHz диапазон на Теснолентовото аудио - от 300 Hz, до 3,4 KHz Широкочестотно аудио ни дава подобрение в разбираемостта - ще чувате речта много по-близко до начина, по който звучи в реално време, ще чуете повече "дълбочина" на своите думи.
При стандартната телефония се разчита на технология, която е била стандартизирана за първи път в началото на 20 век. Целта тогава не е била колко ясен може да бъде разговора, а просто, колко разговори ще може да поеме един жичен проводник. Поради това диапазона на предаване на човешкия глас е бил свит, понякога до неразбираемост. Във всеки един аспект на нашия живот, технологиите които използваме значително се променят във все по-нарастващ ритъм. Представете си, ако за телевизори, автомобили, медицина все още се използваха стандарти от началото на 20-ти век ? До сега телефонната технология ни даваше повече количество, време е да започне да ни дава повече качество. Защо сме се примиряваме с това? Били сме вероятно много благодарни от факта, че все пак технологията работи, така че просто сме приемали лошото качество като цената, която трябва да се плати. Какво можем да направим, за да получим HD глас? Не е просто - но трябва да имате VoIP работеща система, която и от двете страни на разговора да поддържа широколентово аудио. И не на последно място, не забравяйте най-важната част - Слушалките. Често те се разглеждат като обикновен аксесоар, но са важно звено за осигуряване на разговор в HD. За повече информация относно широкочестотните слушалки, тест и интеграция, моля пишете на редактора. |
||